Kancelář rektora
KOMPETENCE
Kancelář rektora zabezpečuje zejména přípravu a vykonávání rozhodnutí rektora a dalších orgánů VUT a provádí řízení institucionálních informací a související zajištění vnitřních a vnějších komunikací VUT, přičemž zajišťuje:
- administrativní zajištění výkonu funkce rektora,
- podmínky pro činnost rektora a v nezbytných případech též pro činnost dalších orgánů VUT,
- podmínky pro činnost Správní rady VUT v souladu se Statutem Správní rady VUT,
- činnost Kolegia rektora a dalších poradních sborů a pracovních skupin dle Statutu VUT,
- plánování, přípravu, koordinaci a zajištění organizace institucionálních návštěv, jednání a akcí na úrovni rektora vč. koordinace účasti a zastoupení rektora a vedení VUT na společenských akcích.
Kancelář rektora dále zabezpečuje přímé řízení agend:
- bezpečnostního ředitele,
- pověřence pro ochranu osobních údajů,
- podpůrného orgánu Ministerstva spravedlnosti pro střet zájmů dle zák. č. 159/2006 Sb.,
- správce informačních systémů (pro dohled nad konzistencí a rozvojem IS VUT),
- koordinátora rovných příležitostí a agendy sociálního bezpečí,
- tiskové mluvčí,
- koordinátora institucionálních akcí,
- osoby příslušné k přijímání a řešení oznámení dle Směrnice (EU) 2019/1937 ze dne 23. října 2019, o ochraně osob, které oznamují porušení práva Unie a navazující legislativy.
V kanceláři rektora je vymezeno tiskové oddělení, které zajišťuje:
- řízení mediálních vztahů a publicity VUT, komunikace s médii včetně přípravy tiskových zpráv, mediálních a jiných prezentací VUT a poskytování mediální podpory publicity fakult a součástí,
- tvorbu a správu časopisu VUT a elektronického časopisu,
- správu a koordinaci komunikace na sociálních sítích.
V kanceláři rektora je vymezeno oddělení strategie, které zajišťuje:
- přípravu a tvorbu analýz a souvisejících dokumentů za účelem vytvoření strategie univerzity,
- podporu strategického plánování univerzity,
- zpracování strategického záměru univerzity a jeho ročních plánů realizace,
- monitorování naplňování strategických cílů univerzity,
- přípravu ročních evaluačních rozhovorů se součástmi VUT,
- přípravu interních i externích analýz zaměřených na podporu rozhodování vedení univerzity,
- přípravu, tvorbu a vyhodnocování průzkumů a dotazníkových šetření mezi relevantními cílovými skupinami,
- sledování a vyhodnocování mezinárodních žebříčků univerzit,
- koordinaci relevantních rozvojových a dotačních programů MŠMT (institucionální program, centralizované rozvojové programy, program na podporu strategického řízení vysokých škol apod.),
- přípravu a zpracování výroční zprávy o činnosti a zprávy o hodnocení kvality, včetně jejích dodatků,
- podporu procesního řízení univerzity a centrální dohled nad organizační strukturou univerzity,
-
tvorbu zadání pro úpravy informačního systému univerzity pro podporu analytické činnosti, koordinace činností s tvůrci a správci informačních systémů univerzity (se zaměřením na datové výstupy).
Oddělení strategie
Tiskové oddělení
Odpovědnost: Mgr. Kamil Gregorek, MBA