Detail projektu

Teoretická východiska pro optimalizaci jízdních vlastností a bezpečnosti soudobých motorových vozidel

Období řešení: 01.01.2000 — 31.12.2002

Zdroje financování

Grantová agentura České republiky - Standardní projekty

- plně financující (2000-01-01 - 2002-12-31)

O projektu

Proponovaný grantový projekt je zaměřen na vývoj dobře ovladatelného vozidla s velkou aktivní bezpečností. Konkrétním cílem je pak vytvořit teoretická východiska pro optimalizaci jízdních vlastností a vypracovat formalismus, s jehož využitím by bylo možné sestavit velmi detailní popis libovolného automobilu a analyzovat co nejširší okruh problémů objevujících se při vývoji automobilu s dobrými jízdními vlastnostmi. Specificky si projekt klade za cíl sestavit rámec pro detailní matematický popis, který poslouží k posouzení konstrukčního uspořádání náprav a k optimalizaci jejich parametrů. Oproti komerčním programům, snažícím se poskytnout jejich uživateli maximální komfort při zpracování několika základních úloh, je záměrem grantového projektu vypracovat formalismus sestavení rovnic nelineárního třírozměrného mechanického systému vozidla pro výpočet kinematiky, statiky a dynamiky.

Označení

GA101/00/P098

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Porteš Petr, doc. Ing., Ph.D. - hlavní řešitel

Útvary

Fakulta strojního inženýrství
- příjemce (01.01.2000 - 31.12.2002)

Výsledky

PORTEŠ, P. Analýza ovladatelnosti automobilu s využitím počítačového modelu. In ENGINEERING MECHANICS 2001. Svratka: Institute of Thermomechanics, Academy of Sciences of the Czech Republic, 2001. s. 219 ( s.)ISBN: 80-85918-64-1.
Detail

PORTEŠ, P.; KLEDUS, R. Využití bezkontaktních optických snímačů pro rekonstrukci pohybu automobilu. Engineering Mechanics, 2004, roč. 11, č. 1, s. 67-79. ISSN: 1802-1484.
Detail

PORTEŠ, P. Rekonstrukce pohybu automobilu na základě měřených signálů. In Inženýrská mechanika 2002. Brno: Ústav mechaniky těles, VUT FSI Brno, 2002. s. 1 ( s.)ISBN: 80-214-2109-6.
Detail