Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail projektu
Období řešení: 01.01.2019 — 31.12.2021
Zdroje financování
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR - Mobility ČR - Čína
- plně financující (2019-05-01 - 2020-12-31)
O projektu
Projekt je zaměřen na výzkum a vývoj v oblasti technologií pro zvyšování efektivity kolejové dopravy, konkrétně na posílení implementace tzv. Friction Managementu. Tento moderní a progresivní přístup může být zcela zásadním pro udržitelnost konkurenceschopnosti kolejové dopravy. Implementací tohoto přístupu je možné zvýšit bezpečnost a komfort kolejové dopravy, redukovat degradaci infrastruktury a kolejových vozidel a v neposlední řadě také snižovat negativní environmentální projevy, kde nejaktuálnější problém představuje zejména zvýšená hlučnost v urbanistických celcích.
Klíčová slovaAdheze, hluk, TOR produkty, opotřebení
Klíčová slova anglickyAdhesion, noise, TOR products, wear
Označení
V19 - Mobility ČR - Čína
Originální jazyk
čeština
Řešitelé
Hartl Martin, prof. Ing., Ph.D. - hlavní řešitelGalas Radovan, Ing., Ph.D. - spoluřešitelKvarda Daniel, Ing., Ph.D. - spoluřešitelOmasta Milan, Ing., Ph.D. - spoluřešitel
Útvary
Ústav konstruování- příjemce (21.06.2018 - nezadáno)
Výsledky
SONG, J.; SHI, L.; DING, H.; GALAS, R.; OMASTA, M.; WANG, W.; GUO, J.; LIU, Q.; HARTL, M. Effects of solid friction modifier on friction and rolling contact fatigue damage of wheel-rail surfaces. Friction, 2021, vol. 10, no. 4, p. 597-607. ISSN: 2223-7690.Detail