Detail předmětu
E-commerce
FP-ECAk. rok: 2025/2026
Předmět je zaměřen do oblasti elektronického obchodování v podmínkách globální informační společnosti se zaměřením na jeho praktickou realizaci. Základní teoretické koncepty jsou následně využity pro praktické řešení semestrálního projektu vybudování elektronického obchodu na zvolené platformě.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Nabízen zahraničním studentům
Vstupní znalosti
Základní kompetence v oblasti používání informačních a komunikačních technologií (teoreticky i prakticky). Základní znalosti z oblasti ekonomie, managementu a marketingu jsou výhodou.
Pravidla hodnocení a ukončení předmětu
Hodnocení předmětu se skládá ze dvou částí – zpracování Semestrálního projektu zaměřeného na vytvoření konkrétního elektronického obchodu a jeho následné obhajoby.
Hodnocení odpovídá bodové klasifikaci dle ECTS přičemž maximum bodů - 100 je rozděleno mezi dílčí části následovně:
- Semestrální projekt: 60 bodů;
- Obhajoba projektu: 40 bodů.
V případě nedostatečného množství bodů či potřebě lepšího hodnocení je možné ústní přezkoušení.
Účast ve výuce je povinná v předem definovaných termínech (zpřesněno v rámci e-learningu) souvisejících s kontrolou zpracování semestrálního projektu a plnění dílčích úkolů. Náhrada je možná pouze po domluvě s vyučujícím.
Zakončení předmětu pro studenty s individuálním studijním plánem:
Podmínky klasifikovaného zápočtu: Vypracování projektu dle zadání a jeho odevzdání s předepsanou dokumentací dle pokynů v e-learningu a jeho následná obhajoba s případným ústním přezkoušením.
Učební cíle
Studenti získají především znalosti systému a modelů elektronického obchodování, jakož i manažerských přístupů k jejich řízení, doplněné o dovednosti v oblasti návrhu, realizace a implementace elektronického obchodu s využitím prostředků ICT. Tyto dovednosti jsou podpořeny praktickou realizací elektronického obchodu s využitím dostupných platforem (Prestashop).
Studijní opory
Studijní opory předmětu jsou koncentrovány v e-learningu předmětu.
Základní literatura
CHAFFEY, D. Digital Business & E-Commerce Management. 6th ed. Strategy Implementation & Practice. 3rd ed. Trans-Atlantic Publications, 2014. ISBN 978-0273786542.
LAUDON, K. C. and C. G. TRAVER. E-commerce 2017: Business, Technology, Society. 13th ed. Boston: Pearson, 2017. 912 p. ISBN 978-0-13-460156-4.
Doporučená literatura
CAMERON, D. HTML5, JavaScript, and JQuery : 24-Hour Trainer. Indianapolis: Wiley, 2015. 385 p. ISBN 978-1-119-00116-4.
SCHAFER, S. M. Html, Xhtml, and CSS Bible. 5th ed. Indianapolis: Wiley, 2010. 795 p. ISBN 978-0-470-52396-4.
SUEHRING, S. & J. VALADE. PHP, MySQL, JavaScript & HTML5 All-in-one for Dummies. New Jersey: John Wiley & Sons, Inc., 2013. 724 p. ISBN 978-1-118-21370-4.
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
01. GLOBÁLNÍ INFORMAČNÍ SPOLEČNOST
02.-03. ELEKTRONICKÉ PODNIKÁNÍ A OBCHOD (MODELY A KONCEPTY)
04.-05. TECHNOLOGIE A INFRASTRUKTURA ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
06.-07. VÝVOJE A IMPLEMENTACE ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
08.-09. BEZPEČNOST ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
10.-11. PROPAGACE A MARKETING ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
12.-13. ETICKÉ, SOCIÁLNÍ A POLITICKÉ ASPEKTY ELEKTRONICKÉHO OBCHODU
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení se zaměřují na rozvoj kompetencí pro realizaci elektronického obchodu s praktickým výstupem v podobě zpracování semestrálního projektu zaměřeného na vybudování konkrétního elektronického obchodu.